Cześć, nazywam się
Agnieszka
Kośnik-Zając
1.
Jak zaczęła się Twoja przygoda z kosmetologią i medycyną estetyczną?
Pierwszym kierunkiem studiów, na który się zdecydowałam była biotechnologia. Potem zajęłam się farmacją i od tamtej pory jestem na bieżąco z szerokopojętym światem medycyny. Przez cały czas obserwowałam dynamiczne zmiany, które zachodziły na tym rynku, rozwój technologii, wprowadzanie nowych metod diagnostycznych czy leczniczych. Zawsze bardzo fascynowały mnie wszelkie nowości. Ogrom i popularność świata kosmetyków i kosmetologii pierwszy raz dostrzegłam podczas szkolenia znanej marki kosmetycznej w 1997 roku, na które poszłam trochę z ciekawości. Pozwoliło mi ono jednak dostrzec, jaki potencjał drzemie w tym rynku. Wiele lat później, gdy Klinika ArtVein założona przeze mnie wspólnie z mężem odniosła sukces, postanowiłam wrócić do tematu. Zrodził się pomysł na zabiegi estetyczne, więc zaczęłam uczęszczać na różne kursy i warsztaty, w 2013 roku ukończyłam też kosmetologię bioestetyczną. Tak powstała Babiana Kosmetologia Genokosmetyka, którą cały czas intensywnie rozwijam.
2.
Dlaczego zainteresowałaś się public relations i zdobywaniem wiedzy z zakresu zarządzania firmą?
Zawsze interesowałam się nowościami i to nie tylko tymi z branży medycznej. Gdy zaczęłam studiować public relations, nie był to jeszcze zbyt popularny kierunek. Ale wtedy uczestniczyłam często w różnych konferencjach, spotkaniach z mediami, dlatego uznałam, że taka wiedza może być dla mnie przydatna. I faktycznie, okazała się niezbędna przy tworzeniu i prowadzeniu zarówno Kliniki ArtVein, jak i Babiana Kosmetologia Genokosmetyka. Oba miejsca świetnie prosperują, a ja czerpię ogromną przyjemność z zarządzania nimi na co dzień.
2.
Dlaczego zainteresowałaś się public relations i zdobywaniem wiedzy z zakresu zarządzania firmą?
3.
Jak wykorzystujesz zdobyte doświadczenie?
Przede wszystkim czynnie uczestniczę w działaniu Kliniki i Babiany, cały czas staram się rozwijać ich oferty, szukać nowych rozwiązań technologicznych czy nowych metod leczenia, które moglibyśmy wprowadzić. By być na bieżąco biorę udział w konferencjach i szkoleniach, motywuję też naszych specjalistów, aby poszerzali swoje kompetencje i umiejętności. Najważniejsza jest satysfakcja naszych Pacjentów. Tak, jestem pochłonięta pracą, ale energii wystarcza mi jeszcze, by moim doświadczeniem dzielić się z innymi – zawsze znajdę czas na inspirujące rozmowy, konsultacje czy porady dla osób, które chciałyby osiągać sukcesy w biznesie.
Chcesz się ze mną skontaktować?
4.
Co motywuje Cię do dalszego działania i rozwoju?
Uśmiech naszych Klientów! Kiedy widzę, że wychodzą od nas zadowoleni i polecają nasze zabiegi znajomym, wiem, że robimy kawał dobrej roboty. Ale branża dynamicznie się rozwija – jeśli się zagapimy, zostaniemy w tyle. Dlatego, by poziom satysfakcji Pacjentów stale rósł, muszę być na bieżąco i szybko reagować na zmiany i nowinki. W ten sposób jako jedni z pierwszych w Polsce wprowadziliśmy do oferty kosmetologię genetyczną, która daje ogromne możliwości prawidłowego doboru kosmetyków czy zabiegów pielęgnacyjnych na podstawie DNA. Takie sukcesy dają mi porządny zastrzyk energii.
4.
Co motywuje Cię do dalszego działania i rozwoju?
5.
Co poza pracą zawodową jest dla Ciebie ważne?
Angażuję się w dużo dodatkowych projektów związanych z promocją samorozwoju wśród kobiet i umiejętności prowadzenia własnego biznesu. Sama przebyłam długą drogę do miejsca, w którym obecnie zawodowo się znajduję, więc dlaczego miałabym nie przekazać zdobytej przez ten czas wiedzy innym? Poza tym założyłam własną Fundację Anizja, w ramach której zorganizowałam kampanię Breast is the Best dotyczącą bardzo ważnego tematu raka piersi, mastektomii i rekonstrukcji piersi. W 2017 roku zaangażowałam się również w Akademię Przyszłości, która działa na rzecz pomocy dzieciom. Jedną z moich pasji jest też sztuka, dlatego w Babianie Kosmetologia Genokosmetyka organizuję od czasu do czasu wydarzenia takie, jak wystawa młodych gdańskich malarek z 2017 roku. Poza pracą i wszystkimi dodatkowymi zajęciami, które zapełniają mój grafik, bardzo ważna jest dla mnie rodzina. Bez wsparcia najbliższych chyba nie byłabym w stanie działać na tylu polach jednocześnie.
6.
Z czego jesteś najbardziej dumna?
Jestem dumna z tego, że zostałam doceniona jako kobieta, jako kosmetolog i jako bizneswoman. Że moja codzienna praca i wysiłek, jaki w nią wkładam mają znaczenie nie tylko dla mnie, czego dowodem jest przyznana mi nagroda Kobiety Sukcesu 2018 za całokształt osiągnięć.
6.
Z czego jesteś najbardziej dumna?
Moja historia
-
1999 – 2013
zdobywałam wykształcenie na studiach magisterskich i podyplomowych w różnych dziedzinach: biotechnologia, kosmetologia bioestetyczna, public relations, organizacja i zarządzanie ośrodkami i centrami wellness i SPA -
2009
wspólnie z mężem otwieramy Klinikę Chirurgii Naczyń ArtVein -
2011 – 2013
intensywnie szkolę się i zdobywam wiedzę z zakresu kosmetologii i dietetyki, między innymi w Europejskiej Szkole Kosmetycznej Broadway Beauty, Collegium Cosmeticum czy Centrum Edukacyjno-Kosmetycznym -
2011
otwieram Babianę Kosmetologia Genokosmetyka – miejsce, gdzie eksperci kosmetologii i medycyny estetycznej wykonują profesjonalne, nowoczesne zabiegi, by wydobyć naturalne piękno każdego z Pacjentów -
2014
odbieram nagrodę dla Kobiety Sukcesu -
2017 – 2018
organizuję kampanię „Breast is the Best” skupiona na problem mastektomii i zabiegu rekonstrukcji piersi, angażuję się również w pomoc dzieciom w ramach Akademii Przyszłości -
2018
zostaję członkinią Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Kosmetologii „Przyjazna Kosmetyka” odbieram nagrodę dla Kobiety Sukcesu 20-lecia za całokształt osiągnięć -
2019
kończę studia podyplomowe na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu „Marketing i PR w internecie”. Organizuję z Fundacją Anizja granty edukacyjne dla specjalistów kardiologii oraz ekspertów chirurgii naczyniowej. -
2020
realizowałam przede wszystkim granty fundacji Anizja: edukacyjne - dofinansowujące kursy i konferencje dla lekarzy oraz dodacje dla opieki medycznej - w szczególności działania na rzecz walki z koronawirusem. -
2021-2022
pandemia i wojna to dla mnie okres sprawdzianu czy potrafię się szybko adaptować do nowej rzeczywistości i jestem elastyczna. Te lata naprawdę nauczyły mnie pokonywania trudności, radzenia sobie w sytuacji braku stabilności i wprowadzania natychmiastowych zmian w modelach biznesowych. -
2023
jestem bohaterką kampanii społecznych wspierających kobiety. Daje mi to możliwość wpływania na świadomość, edukację i promowanie równości płci w różnych obszarach życia.